Wat een geweldige editie van het 16e Kiwanis Golftoernooi!

Op 14 juni jongsleden is het traditionele Kiwanis Golftoernooi weer georganiseerd op de Keppelse Golfclub in Laag Keppel.

Inmiddels de 16e editie waarmee geld is opgehaald voor het goede doel. Dit jaar gingen de opbrengsten naar Voedselbank Zevenaar en Stichting Opkikker.

Voedselbank Zevenaar

Het doel van de voedselbank Zevenaar is het bestrijden van (verborgen) armoede in de gemeente. Ze doet dit door het inzamelen van overschotten van voedsel die anders vernietigd zouden worden en dit kosteloos uit te delen aan mensen die (tijdelijk) geen middelen hebben om zelf voedsel aan te schaffen.

Kiwanis club Zevenaar De Liemers wil families die noodgedwongen gebruik moeten maken van de voedselbank Zevenaar, een dagje uit aanbieden, momenteel gaat dat om meer dan 70 kinderen! Iets wat voor hen niet vanzelfsprekend is.

Stichting Opkikker - Een opkikker voor het gehele gezin

Stel dat je te horen krijgt dat jouw kind heel erg ziek is. Het zal je maar
overkomen! Vanaf dat moment staat je wereld letterlijk op z’n kop. Dan is elk lichtpuntje – hoe klein dan ook – echt heel erg belangrijk. Precies dat is wat Stichting Opkikker doet: lichtpuntjes bieden, zodat gezinnen met een langdurig ziek gezinslid weer de kracht en energie vinden om door te gaan.

Voor Stichting opkikker wil Kiwanis club Zevenaar De Liemers een bijdrage leveren door
enerzijds het inzamelen van lege toners, lege Cartridges, oude mobiele telefoons en tablets en anderzijds het doneren van een deel van de opbrengsten van het Kiwanis Golftoernooi aan de Stichting.

De Golfdag zelf

Het traditionele Kiwanis Goltoernooi werd weer gehouden op de Keppelse Golfbaan in Laag Keppel. De baan is serieus onderhanden genomen en de route is aangepast waardoor er minder gelopen hoeft te worden. De prachtige nieuwe hole 10 met uitdagende punchbowl-green en nieuwe hole 17 zullen waren net vrijgegeven en hole 9 en 18 zijn omgedraaid.

Goed weer was besteld en werd geleverd want het was een prachtige dag. De dag werd aangekleed met catering in de baan en een geweldige BBQ verzorgd door De Heeren in het clubhuis.

Uiteindelijk is een mooi bedrag van 7500 euro opgehaald waarmee bovenstaande doel kan worden uitgevoerd./imagecache/original/uploads/2024/09/sponsors-2024.png