Back to the 80's dance party

Op Zaterdag 13 mei heeft Kiwanis club De Liemers een "Back to the 80's" dance party georganiseerd in De Ogtent in Duiven voor Stichting Het Vergeten Kind.

Onder bezielende leiding van DJ Alberto Costa werden we mee teruggenomen in de tijd. Hits van Abba, The Beegees, Micheal Jackson, Prince, lekkere remixen van de stones en Queen kwamen voorbij. Alberto Costa heeft de menigte flink aan het dansen gekregen. Er waren uiteindelijk 168 kaarten verkocht waarmee een prachtig bedrag van 2700 euro kan worden overgemaakt naar Het Vergeten Kind. Dit wordt later samengevoegd bij de opbrengsten van het Golftoernooi wat ook voor dit doel wordt georganiseerd.

Over Het Vergeten Kind

Het Vergeten Kind zet zich in voor kinderen in Nederland die het moeilijk hebben, omdat er thuis veel problemen zijn. Soms is de situatie zo ernstig dat ze niet meer bij hun ouders kunnen wonen. Het doel van de stichting is dat al deze kinderen zich gehoord en gezien voelen, op een veilige en stabiele plek wonen en zich positief kunnen ontwikkelen. Zodat ze hun eigen plek vinden in de maatschappij.

Er zijn in Nederland duizenden kinderen niet meer thuis kunnen wonen door verwaarlozing of mishandeling. Nog veel meer Kinderen die wel thuis wonen worden dagelijks geconfronteerd met ernstige problemen van hun ouders. Denk aan verslaving(en), grote schulden, psychische problemen en onvermogen om kinderen een veilige thuis situatie te geven. Deze kinderen vereenzamen, raken in sociaal isolement en hun ontwikkeling komt in de knel. Op latere leeftijd lopen deze kinderen een verhoogd risico om het criminele pad op te gaan, geen baan te krijgen of houden en zelf later problemen te ervaren in de opvoeding van hun eigen kinderen.