Wandeltocht voor Het Vergeten Kind

Wandel evenement t.b.v. Het Vergeten Kind

In 2022 heeft Kiwanisclub Zevenaar De Liemers zich o.a. ingezet voor stichting Het Vergeten Kind.

Wist je dat:

• In Nederland ruim 100.000 kinderen opgroeien in gezinnen met meerdere problemen. Denk aan verslavingen, verstandelijke beperkingen, psychische problemen of leven in armoede.
  • Bij ongeveer 55.000 kinderen het zo erg mis gaat, dat ze niet meer thuis kunnen wonen.
  • 4.900 kinderen verblijven op dit moment in een maatschappelijke opvang of vrouwenopvang (blijf-van-mijn-lijfhuis).

Het Vergeten Kind organiseert activiteiten en projecten die een directe positieve invloed hebben op het leven van deze kinderen. Dat doen zij door deze kinderen een doordacht programma te bieden tijdens HEPPIE vakanties en weekenden en door zich te richten op beleidsmakers om de jeugdhulp in Nederland te verbeteren.

Op zondag 9 oktober 2022 is een wandeltocht georganiseerd om voor dit doel geld in te zamelen. Ongeveer 100 enthousiaste wandelaars Liepen door een mooi deel van Zevenaar met verschillende attractiepunten. Er werd een gezamelijk schilderij gemaakt, een tour door de winkel van Rebers Boek en Buro en gidsen vertelden over historische punten in de binnenstad.

De route was ca. 8 km en start- en eindpunt  waren bij Thoen en Thans, Kerkweg 10 Zevenaar.

Na de tijd is er bij Thoen en Thans gezellig nagepraat en is de opbrengst van het golftoernooi en het wandelevenement gezamenlijk bekend gemaakt worden. Een prachtige cheque van €13.1000 is overhandigd aan een vertegenwoordiger van Het Vergeten Kind.

/imagecache/lg/uploads/2023/01/uitreiking.jpeg

Wij bedanken de hoofdsponsors van deze editie:

/imagecache/lg/uploads/2022/09/kinkelder.jpg      /imagecache/lg/uploads/2022/09/van-de-pavert.jpg      /imagecache/lg/uploads/2022/09/spikker-specials-wear-cutting-parts-zonder-establish-logo.jpg

De subsponsors van deze editie: